Thursday 5 October 2017

457a Aksjeopsjoner


Hva er § 409A. On 10. april 2007 utstedte Internal Revenue Service IRS endelige forskrifter etter § 409A i Internal Revenue Code § 409A ble lagt til Internal Revenue Code i oktober 2004 av American Jobs Creation Act. Under § 409A, Med mindre visse krav er oppfylt, blir beløp utsatt under en ikke-forpliktet utsatt kompensasjonsplan som definert i forskriftene som nå er inkludert i bruttoinntekt, med mindre slike beløp er utsatt for vesentlig risiko for fortabelse. I tillegg er slike utsatte beløp underlagt ytterligere 20 prosent føderale Inntektsskatt, renter og straffer. Enkelte stater har også vedtatt lignende skattebestemmelser. For eksempel legger California inn ytterligere 20 prosent statsskatt, renter og straffer. Implikasjoner for rabatterte aksjeopsjoner. Under § 409A, et aksjeopsjon som har en utøvelseskurs mindre enn den rettferdige markedsverdien av aksjene som er fastlagt etter opsjonsfristen, utgjør en utsatt komp ordningsarrangement Dette vil typisk resultere i negative skattemessige konsekvenser for opsjonsmottakeren og et skatteavdragsansvar for selskapet. Skattekonsekvensene inkluderer skatt på tidspunktet for opsjonsrettingen i stedet for datoen for utøvelse eller salg av aksjene, en 20 ekstra føderal skatt på den ekstraordinære i tillegg til vanlige inntekts - og ansettelsesskatter, potensielle statsskatter, for eksempel California 20-skatten og en potensiell rentegodtgjørelse. Selskapet er pålagt å holde tilbake gjeldende inntekts - og ansettelsesskatt på tidspunktet for opsjonsrettingen, og eventuelt ytterligere beløp som Den underliggende aksjeverdien øker over tid. Deretter er lenker til alle WSGRs klientvarsler på 409A. Du kan vurdere anvendeligheten av Seksjon 409A ved å gjennomgå WSGRs klientvarsler som dekker ulike aspekter av Seksjon 409A og de endelige § 409A-forskriftene i detalj, inkludert. Jeg vil virkelig elske å lese din som-av-ennå-å-være-skrevet Hvordan sette oppøvingsprisen på aksjeopsjoner artic le Vi sliter med dette akkurat nå med Vi ønsker å motivere vårt folk for tiden 1099 entreprenører, men vi bekymrer oss for at det er for lavt av en strykpris, som kan signalere lav verdsettelse til en fremtidig investor. Generelt sett er prisen på aksjene utstedt til grunnleggere , tidlige ansatte via opsjoner eller på annen måte, og andre billige aksjer er ikke en faktor som investorene vurderer i kapitalinnhenting som betyr VC-transaksjoner. Tom Black. Yokum, Anta at utsatt kompensasjon kommer i form av konvertible notater, konvertible til en serie B, foretrukket lager som skal utstedes 1 Skal det faktum at inntil serie B lukkes, er risikoen for fortabelse meget høy, legg kompensasjonen utenfor rike på 409A 2 Hvis notatene er konvertert til serie B som er foretrukket, gjør det faktum at kompensasjonen ikke lenger er en lovlig plikt til å betale, sette utsettelsen utenfor rike 409A. Jeg forstår ikke fakta mønsteret og spørsmålene hvis det et konvertibelt notat, så er det en plikt til å betale penger. Jeg ser ikke hvorfor det er fare for fortabelse. Hvis personen mottar det konvertible notatet gratis, så slår det meg til at det sannsynligvis er en skattepliktig begivenhet på det tidspunktet hvis personen betaler ekte penger for det konvertible notatet, så ser jeg ikke hvordan det er kompensasjon. I et kontant salg av et privat selskap, hva er den typiske disposisjonen for uvevdede alternativer som ikke er kvalifisert. Ijm Hvis opsjonene ikke antas av overtakende, vil uveide opsjoner fullt vest og opsjonsinnehaveren enten kunne utøve og motta fusjonen eller motta netto kontanter lik prisen per aksje til felles minus utøvelseskursen per aksje. Det er 409A verdsettelse er MÅ gjøre ting for oppstart Eller har styret rett til å bølge det kravet og ta risikoen. Det er risikofaktor Hvis selskapet har mottatt venturefinansiering eller har inntekter, så tror jeg det er et must punkt fra et risikoperspektiv Betal 5K og opp til 409A verdsettelse er en liten pris å betale for forsikring i tilfelle at IRS utfordrer opsjonsutnyttelseskursen i fremtiden 409As verdsettelsesrapport forandrer bevisbyrden til IRS for å vise at utøvelseskursen var feil. Hvis et selskap ikke har mottatt venturefinansiering og ikke har noen inntekter, så synes de fleste bedrifter ikke å få en 409A verdivurdering. Imidlertid bør selskapet utarbeide en verdsettelsesanalyse på markedsverdi av com mon lager for å støtte styrets konklusjon om rettferdig markedsverdi Dersom selskapet har en finansdirektør som utarbeider en verdivurderingsrapport, vil dette også være tilstrekkelig til å skifte bevisbyrden. Yum, Vår oppstart krever strike-prisen på våre første tilskudd av opsjoner under vår aksjepremieplan Vi valgte en serie A på 1 aksje, men er spesielt sikker på om det er relevant, jeg vil åpenbart gi de samme aksjene til en rimelig pris, men dele bekymringene i en tidligere spørsmål relatert til fremtidige verdsettelser Har du noen tips om en verdsettelsesanalyse som styret mitt kunne bruke Vi er forutsetninger, så noen prosess på dette punktet synes vilkårlig Thx. Burt hvis selskapet gjorde en serie A med institusjonelle venturekapital investorer, da selskapet skulle få en 409A verdsettelse Den gamle skolen 10 til 1 foretrukket å felles prisforholdet ville ikke være et uvanlig resultat for et forinntektsselskap Selvfølgelig noen regler tommelen som dette er ikke riktig regnskap. Tom Black. re spørsmålet mitt 10. juli Notatet kan kun konverteres til klasse B-prefererte aksjer, ingen kontanter Notatet ble gitt i stedet for kontantkompensasjon Selskapet er forutsetning og trenger å skaffe penger gjennom klasse B-tilbudet. En utenforstående investor er kjøp 60 av B-aksjene for 1 61 aksje På den tiden vil notatene konvertere til B-aksjer til samme pris 1 61 Inntil B faktisk lukker er det stor risiko for konkurs og mislighold Er det faktum at selskapet ikke har å betale kontant for å innløse notatet sette utsatt kompanjon utenfor rikene til 409A. Yokum Jeg vil sette pris på ditt råd om hvordan man skal håndtere situasjonen for 409A-verdsettelsen er lavere enn FAS123R-verdsettelsen. Takk. Ginny Jeg utsetter til min skatt og fordeler spesialister på disse problemene, og du bør rådføre deg med aktuelle revisorer og skatteansatte fordeler eksperter Vennligst les ansvarsfraskrivelsene. Jeg har hørt om mange situasjoner der revisorene avviser 409A verdivurderinger. På slutten av dagen, jeg tror at selskapet må appellere revisorene med en akseptabel FAS 123R verdsettelse for regnskapsmessige formål, men det skaper ikke nødvendigvis et problem med IRSen så lenge en 409A-kompatibel verdsettelse gir tilbake opsjonsutnyttelseskursen. Selskapene pleide å ta billig aksje avgifter i forbindelse med IPOs, som stiltiende innrømmer at opsjonsprisen var for lav. Imidlertid har IRS ikke tatt stilling til at denne opsjonen gir tilkjenningspriser som var for lave, ikke lenger er ISOs som må være gitt ved FMV. Når en konsulent eller et advokatfirma samtykker i å jobbe i bytte for muligheter i en klient, hvordan bestemmer du antall opsjoner du mottar som et gebyr. For eksempel, hvis du pr ovide 100K i juridisk eller annet råd, hva er de typiske opsjonsbetingelsene forutsatt at selskapet er verdt å si 5MM etterpenger etter siste runde Varighet Eventuelle gode opsjonsavtaler online. Bill Mc Det er sannsynligvis noen få forskjellige måter å tenke på. Det ene er å bare uttrykke antall aksjer som en prosentandel av selskapet. For eksempel vil opsjoner for en direktør for arbeidstaker typisk bli benchmarked som en prosentandel av fullt utvannet eierskap. Disse opsjoner vil overdrage over 4 år for ansatte og vanligvis 2 til 4 år for styremedlemmer. En annen måte å tenke på er det i form av verdi gitt noe som garantert dekning Se posten Hva skal betingelsene for brolån garanterer dekning være. Kanskje selv En annen måte å måle størrelsen på opsjonsbidraget på er å se på antatt i pengeværdien og gi tilstrekkelige aksjer for å gi den underforståtte verdien. For de fleste selskaper vil det være en forskjell mellom foretrukket lager FMV og vanlig FMV Hvis det er serie A 1 00 aksje og den vanlige FMV er 0 10 aksje, da har hver aksje en underforstått 0 90 aksjespredning. Hvis selskapet ønsket å gi 9000 verdi, ville det gi opsjoner for å kjøpe 10.000 aksjer. Konsulentalternativer kan utøves i en periode mellom 5 og 10 år. De kan være fulltegnet ved tildeling ved fullføring av tjenester og ikke avhengig av kontinuerlig status som tjenesteleverandør for å kunne utøves. Noen kan imidlertid bli gjenstand for fortsatt tjenester for å kunne utøves. Et opsjonsbidrag er ikke en gjør det selv trening. Det finnes forskjellige ting som kan skrues opp fra 409A-samsvar, verdipapirlovsplikt, manglende innhenting av gyldige godkjenninger som kan føre til tilbakering av alternativet etc. mye koster å implementere en ansatt aksjeopsjonsplan vanligvis koster selskapet advokatkostnader, admin kostnader osv. Mitt firma har tre prinsipper og fem ansatte, og vi vil gjerne tilby egenkapitalinsentiver til nøkkelpersoner jeg har hørt estimater på 10k-15k bare for å få aksjeopsjonsprogrammet går i gang, men jeg har ingen anelse om at dette beløpet er nøyaktig. Det virker ikke som om det burde være så komplisert. I utgangspunktet prøver jeg å finne ut hva som helst henne eller ikke, jeg blir dratt av. Takk for råd du kan låne. Jon 10K til 15K høres latterlig ut fra at du er et ccorp Selv om du tok med deg DIY online og noen måtte gjøre om igjen hver doktorgrad, ville det fortsatt være mindre enn det spekteret for å gjøre om alt og ha et selskap med en opsjonsplan. Vel, 409A verdsettelsesproblemet går ikke vekk Jeg tror at IRS har begynt å undersøke den første av disse ordningene Jeg tror at det er kvalitetsvurderere der ute, inkludert oss som gir støttebare, forsvarbare og kvalifiserte 409A-verdivurderinger. Deretter er det selskaper som bruker utenlandsk arbeidskraft for å gjøre dette og annonsering at 409As kan være ferdig for mindre enn 500 Det finnes også selskaper som ikke kan betraktes som helt uavhengige verdsettingseksperter, da de tilbyr andre tjenester som CFO-utleie eller bankvirksomhet til de samme kundene de verdsetter. IRS er forpliktet til å holde slike ordninger som ikke - uavhengig Søkeordene i å velge en 409A-leverandør burde oppleves, USA-basert, uavhengig, revisjon verdig, eksponering for industrien og rimelig Due diligen ce og anvendelse av rimelige standarder er hvilke revisjonsfirmaer leter etter, og IRS vil se etter Med outsourcet talent og veldig billige verdsettelser, finner vi disse to elementene helt mangler Kjøper vær forsiktig hvis du trenger mer informasjon, er du alltid velkommen til å kontakte oss på Accuserve Inc. IRS gir gunstig veiledning på koden § 457A. Kompensasjonskompensasjon. I juni utgav IRS Revenue Ruling 2014-18 for å klargjøre at aksjeopsjoner og aksjebasert aksjestyringsrettigheter SS-SARs ikke vil bli ansett som ikke-kvalifisert utsatt kompensasjon i henhold til Kode § 457A, forutsatt at utdelingene er avgjort på lager og utformet for å tilfredsstille koden § 409A s lagerrettelse. § 457A, som er skilt fra § 409A, eliminerer effektivt evnen til å utsette kompensasjon for skattebetalere som yter tjenester til ikke-kvalifisert enheter Ukvalifiserte foretak er typisk utenlandske selskaper i skatte-likegyldige jurisdiksjoner i fellesskap, skatteparadis eller domesti c partnerskap og andre gjennomgående enheter som eies mer enn 20 av skattefrie enheter § 457A pålegger skatt på utsatt kompensasjon ved opptjening, snarere enn på betaling som i § 409A, § 457A, gjelder mest for hedgefond og amerikanske statsborgere som arbeider utenfor USA for en ikke-U-arbeidsgiver i en skattegyldig jurisdiksjon. Siden § 457A ble effektive i 2009, har noen kompensasjonspersonale vært opptatt av at § 457A og dens potensielle 20 strafferegning vil gjelde for enhver aksjeopsjon eller SAR gitt til en tjenesteleverandør av en ikke-kvalifisert enhet Denne bekymringen stammer fra det eksplisitte språket i vedtekten som definerer ikke-kvalifisert utsatt kompensasjon ved å henvise til definisjonen i § 409A d, men legger til bortsett fra at slikt begrep skal inneholde en plan som gir rett til erstatning basert på verdsettelsen av et spesifisert antall egenkapitalenheter av tjenestemottakeren IRS har tidligere forsøkt å alliere denne bekymringen i I RS Notice 2009-8, men har nå brukt en mer formell tolkning i Revenue Ruling 2014-18 for å bekrefte at § 457A ikke gjelder aksjeopsjoner og SARs som er avregnet så lenge de oppfylt aksjemerkningsfritakelsen i Code Section 409A. I motsetning til § 409A, pkt. 457A, gjelder imidlertid fortsatt aksjeregningsrettigheter som er eller kan avregnes kontant. Inntektsregler 2014-18 gjelder retroactively. Compensation Blog. This notice gir midlertidig veiledning om anvendelse av 457A til ikke-kvalifisert utsatt kompensasjon planer for ikke-godkjente enheter § 457A fastsetter generelt at enhver kompensasjon som utsettes i henhold til en ikke-kvalifisert utsatt kompensasjonsplan for en ikke-kvalifisert enhet, er inkludert i bruttoinntekter når det ikke er vesentlig risiko for fortabelse av rettighetene til slik kompensasjon. For 457A er uttrykket Ukvalifisert utsatt kompensasjonsplan har samme betydning som gitt under 409A d, underlagt visse endringer for formål av 457A betyr begrepet ikke-kvalifisert enhet et utenlandsk selskap, med mindre i det vesentlige hele sin inntekt er jeg effektivt knyttet til utførelsen av en handel eller virksomhet i USA, eller ii gjenstand for en omfattende utenlandsk inntektsskatt, og b ethvert partnerskap med mindre I hovedsak er all inntekt tildelt til andre enn utenlandske personer med hensyn til hvilken slik inntekt ikke er gjenstand for omfattende utenlandsk inntektsskatt, og ii organisasjoner som er fritatt for skatt i henhold til Tittel 26 i USAs kodeks 457A er en tildeling av skatteutvidere og alternativ minsteskattelov av 2008, Div C av Pub L nr. 110-343 TEAMTRA, som ble vedtatt 3. oktober 2008. Denne veiledningen er ment som foreløpig veiledning for å bistå skattebetalere med å søke 457A mens statskassen Avdeling og IRS anser nærmere veiledning om anvendelsen av 457A Treasury Department og IRS forventer å utstede ytterligere veiledning om saker som ikke er adressert i denne kunngjøringen F Utførlig veiledning kan også endre veiledningen som er gitt i denne kunngjøringen, for eksempel ved å utvide definisjonen av en ikke-kvalifisert enhet som angitt i denne kunngjøringen. I tillegg gjelder visse bestemmelser i denne kunngjøringen foreløpig veiledning under melding 2008-115, 2008-52 IRB 1367 29. desember 2008 Rapporterings - og fradragsforpliktelser under 409A for skattepliktige år som begynner 1. januar 2008 og forslag til forskrift under 409A foreslått 1 409A-4, REG-148326-05, 2008-51 IRB 1325 73 Fed Reg 74380 8. desember 2008 Fremtidig veiledning under 457A må kanskje tilpasses eventuelle fremtidige endringer i veiledningen gitt i Merknad 2008-115 og de foreslåtte 409A-forskriftene. Som angitt i avsnittet EFFEKTIV DATO, kan enhver fremtidig veiledning under 457A som utvides Dekningen på 457A vil være potensiell og vil ikke gjelde for en leverandør s skattepliktige år som begynner før utstedelse av slike retningslinjer blir bedt om alle aspekter av denne kunngjøringen. Se avsnittet med tittelen ANMODNING OM KOMMENTARER for informasjon om hvordan du sender inn kommentarer. INTERIM GUIDANCE PÅ ANSØKNING AV 457A. A § 457A I General. Q-1 Når er kompensasjon inkludert i bruttoinntekt under 457A. A-1 Som hovedregel fastsetter 457A at eventuelle kompensasjoner som er utsatt under en ikke-kvalifisert utsatt kompensasjonsplan for en ikke-kvalifisert enhet, er inkludert i bruttoinntekter når det ikke er vesentlig risiko for fortabelse av rettighetene til slik kompensasjon. Utsatt kompensasjon er imidlertid ikke inkludert i bruttoinntekt dersom kompensasjonsbeløpet ikke er avgjørende, i hvilket tilfelle tilleggsskatt gjelder for slik kompensasjon på det tidspunkt hvor beløpet for slik kompensasjon blir bestemt og er inkludert i bruttoinntekt, del B i denne kunngjøringen, Q A-2 til Q A-4, adresserer definisjonen av begrepet ikke-kvalifisert utsatt kompensasjon plan Seksjon CQ A-5 til Q A-14 adresserer hvilke tjenesteleverandører som er dekket av 457A og definisjonen av begrepet ikke-kvalifisert enhet Seksjon DQ A-15 til og med Q A-18 adresserer beregningen av beløpet som er inklusiv i inntekt under 457A Seksjon EQ A-19 til Q A-21 adresser når utsatte beløp anses ikke å være avgjørende Seksjon FQ A-22 til Q A-23 adresser Anvendelsen av de effektive datoene Seksjon GQ A-24 til Q A-27 tar opp problemer knyttet til koordinering av 457A med 409A. B Definisjon av en ikke-kvalifisert utsatt kompensasjonsplan. Q-2 Hva er en ikke-kvalifisert utsatt kompensasjonsplan for 457A. A-2 en generell regel Med unntak av det som er angitt i denne A-2, med hensyn til 457A, har begrepet ikke-kvalifisert utsatt kompensasjonsplan den betydningen som er gitt under 409Ad og 1 409A-1a. Med hensyn til et arrangement mellom en partner og partnerskap, kan skattebetalere stole på gjeldende veiledning under 409A, som fra og med 9. januar 2008 inneholdt melding 2005-1, Q A-7, 2005-1 CB 274, II E i inngangen til de foreslåtte 409A-forskriftene publisert 4. oktober 2005 REG-158080-04, 20 05-2 CB 786 70 Fed Reg 57930 og III G i inngangen til de endelige 409A forskriftene publisert 17. april 2007 TD 9321, 2007-1 CB 1123 72 Fed Reg 19234 Se imidlertid Q A-3 til Q A-4 i denne kunngjøringen angående definisjonen av vesentlig risiko for fortabelse og anvendelse av kortsiktig oppsigelsesregel i henhold til 457A. b Egenkapitalvurderingsrettigheter Som angitt i 457A d 3 A omfatter begrepet ikke-kvalifisert utsatt kompensasjonsplan enhver plan som gir rett til kompensasjon basert på verdsettelsen av et spesifisert antall egenkapitalenheter av tjenestemottakeren. gitt i dette avsnittet A-2 b, 1 409A-1 b 5 i B unntak for visse aksjestyringsrettigheter gjelder ikke for å avgjøre om et arrangement gir for utsatt kompensasjon i henhold til 457A Imidlertid unntakene fra dekning under 1 409A -1 b 5 i Et unntak for ikke-statlige aksjeopsjoner på tjenestemottakerbeholdning utstedt med en utøvelseskurs ikke mindre enn rettferdig markedsverdi ved bevilgningsdato og uten annen utsatt funksjon og 1 409A-1 b 5 i C unntak for lovbestemt aksje Alternativer gjelder Uendret i henhold til dette avsnitt A-2 b, kan unntaket fra dekning under 1 409A-1 b 5 i B påføres slik at en aksjestørrelse rett som ved sine vilkår på alle tider må avgjøres i tjenestemodtagerens lager og avgjøres i mottakerbeholdning og på annen måte oppfyller kravene i den delen, vil bli utelukket fra dekning under 457A I tillegg til anvendelse av unntaket fra dekning under 1 409A-1 b 5 i A til en egenkapitalandel i et ikke-bedriftsforetak som betyr rett til å kjøpe ekte egenkapital i en slik enhet, og ikke bare rett til et beløp som tilsvarer verdsettelsen i egenkapitalen, reglene for 1 409A-1 b 5 i A brukes analogt. c Kortsiktig fratrekk unntak Ved anvendelse av 1 409A-1 b 4 unntak fra definisjonen av utsatt kompensasjon for 409A for visse kortsiktige fratrekk, gjelder definisjonen av vesentlig risiko for fortabelse i Q A-3 i denne kunngjøringen i I stedet for definisjonen i 1 409A-1 d I tillegg omfatter utsatt kompensasjon for 457A ikke en 457A kortsiktig utsettelse som definert i QA-4.Q-3 Hva er en betydelig risiko for fortabelse i forbindelse med 457A. A-3 en generell regel Med hensyn til 457A er rettighetene til en person til erstatning utsatt for en betydelig risiko for fortabelse bare dersom en persons rett til slik kompensasjon er betinget av fremtidig ytelse av vesentlige tjenester av en slik person. For eksempel er rettighetene til en person til erstatning, inkludert en børsrett, ikke utsatt for vesentlig risiko for fortabelse bare fordi disse rettighetene er gjenstand for at det oppstår en betingelse knyttet til formålet med kompensasjonen, eller er betingelsene direkte eller indirekte, når det gjelder å avstå fra ytelsen av tjenestene. Tillegg av enhver risiko for fortabelse etter den juridisk bindende erstatningsretten oppstår, eller en forlengelse av en periode hvor kompensasjon er utsatt for fortabelse, ignoreres for formål å avgjøre om slik kompensasjon er utsatt for betydelig vesentlig risiko for fortabelse. Et beløp kan imidlertid anses å være utsatt for vesentlig risiko for fortabelse utover den dato eller klokkeslett hvor mottakeren ellers kunne ha valgt å motta kompensasjonen dersom nåverdien av slike Beløp uten hensyn til å bestemme nåverdien er risikoen for fortabelse vesentlig større enn nåverdien av beløpet mottakeren ellers kunne ha valgt for å motta fravær av slik risiko for fortabelse. Med henblikk på å avgjøre om et beløp som er utsatt for en risiko for fortabelse er vesentlig større enn det beløpet mottakeren ellers kunne ha valgt å motta fraværende risiko for fortabelse, kompensasjon som lønn som tjenesteleverandøren ville motta for å fortsette å utføre tjenester, er ikke tatt i betraktning. For eksempel, hvis en bonusplan gir valg mellom kontantbetaling eller begrensede aksjeenheter med nåverdi som er vesentlig større uten hensyn til risikoen for fortabelse enn nåverdien av slik kontant betaling, og som fortabes fraværende fortsatte tjenester i en årrekke, behandles retten til de begrensede aksjeenhetene generelt som gjenstand for betydelig vesentlig risiko for fortabelse. b Aksjerettigheter For anvendelse av definisjonen av en vesentlig risiko for fortabelse til en aksjeregjering som definert i 1 409A-1 l, se 1 409A-1 d 2. c Håndheving av fortabelseskrav For regler om fastsettelse av om risikoen av fortabelse er vesentlig med hensyn til rettighetene til en tjenesteleverandør som eier en betydelig mengde av den totale stemmekraften eller verdien av tjenestemodtageren, se 1 409A-1 d 3.Q-4 Hva er en kortsiktig utsetting for formål av 457A en 457A kortsiktig deferral. A-4 a Generell regel Utsatt kompensasjon for 457A omfatter ikke en kortsiktig utsattelse som angitt under 457A d 3 B a 457A kortsiktig oppsigelse Termen 457A kortsiktig utsettelse refererer til til kompensasjon som betales senest tolv måneder etter utløpet av tjenestemottakerens skattepliktige år, hvor retten til utbetaling av erstatningen først er ikke lenger utsatt for vesentlig risiko for fortabelse. For denne spesielle regel gjelder tjenesten mottaker er person for hvem tjenesteleverandøren direkte leverer tjenester på det tidspunktet retten til utbetaling av slik kompensasjon først er ikke lenger utsatt for betydelig vesentlig risiko for fortabelse I tillegg, som angitt i Q A-2 c, er ethvert beløp som kvalifiserer som kort tidsbegrensning under 1 409A-1 b 4, anvendt ved anvendelse av definisjonen av vesentlig risiko for fortabelse for 457A formål som beskrevet i Q A-3, utgjør ikke utsatt kompensasjon i henhold til 457A. b Eksempel Hvis en arbeidstaker på 1. januar 2009 har rett til fremtidig betaling på 10.000 dersom vedkommende fortsetter å levere tjenester til sin arbeidsgiver gjennom 1. januar 2011, og beløpet utbetales senest 12 måneder etter slutten av arbeidsgiverens skattepliktige år som inkluderer 1. januar 2011, er arrangementet ikke underlagt 457A. Dersom beløpet ikke betales til arbeidstakeren før slutten av den 12-måneders perioden, er arrangementet underlagt 457A og 10 000 er inkludert i arbeidstakerens bruttoinntekt 1. januar 2011.C Ikke-kvalifiserte enheter. Q-5 Til hvilke typer tjenesteleverandører gjelder 457A. A-5 En tjenesteyter som er underlagt 457A, kan omfatte et individ, selskap, underkapittel S selskap, partnerskap, personlig service selskap som definert i 269A b 1, ikke-organisk enhet som ville være en personlig service selskap hvis det var et selskap, kvalifisert personlig service selskap som definert i 448 d 2, og noncorporate enhet som ville være et kvalifisert personellforetak dersom det var et selskap En tjenesteleverandør kan være underlagt 457A uavhengig av om en slik person regner for bruttoinntekter fra utførelsen av tjenester under kontantinnskudd og utbetalingsmetode for regnskap eller under opptjeningsmetoden for regnskapsføring. En uavhengig entreprenør er ikke en tjenesteyter som er underlagt 457A hvis et arrangement med hensyn til den uavhengige entreprenøren ville bli utelukket fra dekning under 1 409A-1 f 2 generelt utelukker avtaler med uavhengige entreprenører som har flere uavhengige kunder, men ikke utelukke ordninger med slike uavhengige entreprenører som tilbyr ledelsestjenester. Q-6 Hva er en ikke-kvalifisert enhet i forbindelse med 457A. A-6 I henhold til 457A, som angitt i 457A b, betyr begrepet ikke-kvalifisert enhet 1 et utenlandsk selskap med mindre i det vesentlige hele sin inntekt er A effektivt knyttet til utførelsen av en handel eller virksomhet i USA, eller B underlagt en omfattende utenlandsk inntektsskatt og 2 eventuelle partnerskap med mindre vesentlig all inntekt er tildelt andre enn en utenlandsk person med hensyn til hvilken slik inntekt ikke er gjenstand for omfattende utenlandsk inntektsskatt, og B-organisasjoner som er fritatt for skatt under tittel 26 i United States Code. Q-7 Hvordan blir det bestemt om et foretak er et utenlandsk selskap eller et partnerskap med det formål å avgjøre om et foretak er en ikke-kvalifisert enhet under 457A. A-7 I henhold til 457A er begrepet utenlandsk selskap betyr et selskap som definert i 7701 a 3 som ikke er hjemme som definert i 7701 a 4. For 457A har begrepet partnerskap betydningen gitt dette begrepet i 7701 a 2.Q-8. Hvordan blir det bestemt om i det vesentlige alle utenlandsk selskaps inntekter er gjenstand for en omfattende utenlandsk inntektsskatt. A-8 a Generelt I henhold til 457A er hovedsakelig alle inntekter fra et utenlandsk selskap underlagt en omfattende utenlandsk inntektsskatt dersom , for det utenlandske selskaps skattepliktige år som slutter med eller innenfor tjenesteleverandørens relevante skatteår som bestemt i samsvar med Q A-13. jeg enten A det utenlandske selskap er berettiget til fordelene med en samlet inntektsskattstraktat mellom sitt bostedsland og USA som bestemt i samsvar med Q A-10, eller B det utenlandske selskap demonstrerer til sekretærens tilfredshet at det er bosatt i skattemessig form i et fremmed land som har en samlet inntektsskatt og. ii utenlandsk aksjeselskap beskattes ikke av det utenlandske selskapets bostedsland under et hvilket som helst regime eller arrangement som er vesentlig gunstigere enn bedriftsskatt, ellers generelt pålagt av et slikt land. b Unntak hvor unresidence kildeinntekt er utelukket Uansett punkt A-8 a, vil i hovedsak alle inntekter fra et utenlandsk selskap ikke bli behandlet som gjenstand for omfattende utenlandsk inntektsskatt dersom. Jeg utenlandsk selskaps skattepliktig inntekt fastsatt i henhold til lovgivningen i bostedslandet utelukker helt eller delvis ikke-hjemmehørende inntektsverdi utført av utenlandsk selskap og. ii Den samlede mengden av utenlandsk selskaps inntekt som ikke er omfattet for det aktuelle skatteår, utelukket beløp overstiger 20 prosent av utenlandsk selskaps bruttoinntekt. c Ekskludert inntekt I henhold til punkt A-8 b. Jeg utenlandsk selskaps skattepliktig inntekt i henhold til lovgivningen i bostedslandet utelukker en gjenstand uten inntektsinntekt hvis den utenlandske selskapets skattepliktige inntekt ikke inkluderer slike inntekter, eller utelukker slik inntekt ved unntak, utelukkelse inkludert ekskludering fra brutto inntekt, fradrag inkludert utbytte mottatt fradrag eller utbetalt utbytte eller tilsvarende avsetning, ved beskatning av slik inntekt med en skattesats mindre enn 50 prosent av den gjeldende rentesatsen eller på annen måte. ii Den utenlandske selskapets bruttoinntekter er definert som den utenlandske selskapets bruttoinntekter som fastlagt i inntektsskattelovgivningen i det utenlandske selskapets bostedsland pluss all utenlandsk selskaps utenlandske selskapsinntekter i den utstrekning det ikke er inkludert i utenlandsk aksjeselskap s bruttoinntekt. iii begrepet nonresidence kildeinntekt betyr alle inntektsinntekter som vil bli inkludert i bruttoinntekten, bestemt etter prinsippene på 61, fra kilder utenfor det utenlandske selskapets bostedsland, herunder utbytte fordelt på selskaper som ikke er bosatt i utenlandsk selskap Bostedsland og. iv En gjenstand av ikke-residenskildesinntekter er ikke inkludert i det utelukkede beløpet i den utstrekning at slik gjenstand av ikke-residenskildesinntekter er A effektivt knyttet til utførelsen av en handel eller virksomhet i USA under 882 og forskriftene derunder som ikke er fritatt fra amerikansk føderal inntektsskatt i henhold til en forpliktelsesforpliktelse for USA for eksempel fordi inntektene ikke skyldes et fast driftssted B et utbytte fra et selskap som er innenriks i henhold til 7701 a 4 eller C et utbytte fra et selskap Nesten alle inntektene er underlagt en omfattende utenlandsk inntektsskatt som er bestemt ved å anvende prinsippene i denne A-8.Q-9. Hvordan blir det bestemt om i hovedsak alle utenlandske selskapers inntekter er effektivt knyttet til oppførselen av en handel eller virksomhet i USA. A-9 Med hensyn til 457A behandles i hovedsak alle inntekter fra et utenlandsk selskap som effektivt forbundet med oppførelsen av en handel eller virksomhet i USA dersom i skattemessig år for utenlandsk selskap som slutter med eller innenfor tjenesteleverandørens relevante skatteår som fastsatt under Q A-13, minst 80 prosent av bruttoinntektene til utenlandsk selskap som definert i paragraf A-8 c ii er effektivt knyttet til utførelsen av en handel eller virksomhet i USA under 882 og forskriftene derunder som ikke er unntatt fra amerikansk føderal inntektsskatt i henhold til en traktatforpliktelse fra USA for eksempel fordi inntekten ikke kan henføres til et fast driftssted. Q-10 Når er en utenlandsk person berettiget til fordelene ved en samlet inntektsavgiftstraktat i henhold til 457A. A-10 I henhold til 457A er begrepet totalskatt treaty means every income tax treaty of the United States in force as of January 9, 2009, other than the income tax treaty with Bermuda and the income tax treaty with the Netherlands Antilles To be eligible for t he benefits of such a comprehensive income tax treaty for purposes of 457A, a foreign person must be a resident within the meaning of such term under the relevant treaty and must satisfy any other relevant requirements of that treaty, including the requirements under any applicable limitation on benefits provision. Q-11 How is it determined whether substantially all of a partnership s income for a taxable year is allocated to persons other than A foreign persons with respect to whom such income is not subject to a comprehensive foreign income tax and B organizations which are exempt from tax under Title 26 of the United States Code. A-11 a In general Under 457A b 2 , a partnership is not a nonqualified entity with respect to a taxable year if it has income and substantially all of its income for the taxable year is allocated to persons not described in 457A b 2 A or B a person not described in 457A b 2 A or B is referred to herein as an eligible person Substantially all of a partnership s income is treated for purposes of 457A b 2 as allocated to eligible persons with respect to a taxable year only if at least 80 percent of the gross income of the partnership for such taxable year is allocated to eligible persons, as provided in paragraph A-11 e below The paragraphs of this A-11 below provide guidance on whether substantially all of the income of a partnership that is the sponsor see Q A-14 of a nonqualified deferred compensation plan is allocated to eligible persons, including determining i the gross income of such a partnership ii which persons may be treated as receiving allocations of such gross income and iii which allocations of gross income will be treated as made to eligible persons An item or portion of an item of gross income may be treated for purposes of this Q A-11 as allocated to any one of and only one of the following i a partnership, if the partnership is the sponsor see Q A-14 of the nonqualified deferred compensation plan and subject to a comprehens ive foreign income tax with respect to such income as provided in paragraph A-11 f , ii a partner of the partnership, or iii any direct or indirect owner of the partner. b Gross income and allocations for U S relevant partnerships With respect to a U S relevant partnership that is the sponsor see Q A-14 of a nonqualified deferred compensation plan, the term gross income of the partnership has the same meaning as for purposes of 702 c see also 1 702-1 c and 1 704-1 b 1 vii A partnership is a U S relevant partnership if it either i is required to file a return of partnership income under 6031 or ii determines the distributive share of income of any partner in accordance with 704 If a U S relevant partnership allocates any income net of deductions, gross income is treated as being allocated to the partner who received the related allocation of net income to the extent such net income is derived from gross income determined under 702 c principles Allocations of income to the partners are the actual tax allocations of the partnership determined under 704 for the partnership s relevant taxable year under Q A-13 of this notice Gross income of a foreign partne rship, or a domestic partnership that is treated under the laws of a foreign country as resident in that country for tax purposes, that is the sponsor see Q A-14 of the nonqualified deferred compensation plan may be treated as allocated to the partnership. c Gross income and allocations for partnerships that are not U S relevant partnerships Gross income of a partnership that is the sponsor see Q A-14 of a nonqualified deferred compensation plan that is not a U S relevant partnership is determined for the partnership s relevant taxable year under Q A-13 of this notice using any reasonable method that incorporates the principles of 61 Further, for purposes of this Q A-11, gross income of a partnership that is the sponsor see Q A-14 of a nonqualified plan and is not a U S relevant partnership is deemed allocated to a partner to the extent that the partner includes such income in its gross income on a current basis under the income tax laws of the country of which such partner is a resident except if included in income solely by reason of an anti-deferral regime, for example, 951 et seq 1293 et seq or comparable provisions of foreign law , whether or not such income is distributed to such person Gross income of a partnership that is not a U S relevant partnership and that is the sponsor see Q A-14 of the nonqualified deferred compensation plan may be treated as allocated to the partnership. d Tiered ownership i An item or portion of an item of gross income of the partnership that is the sponsor see Q A-14 of a nonqualified deferred compensation plan that is allocated to a partner pursuant to paragraph A-11 b or c may be treated as income allocated to any one direct or indirect owner of such partner that takes such income into account on a current basis under the income tax laws of the country of which such owner is a resident except if included in income solely by reason of an anti-deferral regime, for example, 951 et seq 1293 et seq or comparable provisions of foreign law , whether or not such income is distributed to such owner. ii An item or portion of an item of gross income of the partnership that is the sponsor see Q A-14 of a nonqualified deferred compensation plan that is allocated pursuant to paragraph A-11 b or c to a partner that is a trust or estate that is a United States person, as defined in 7701 a 30 , may be treated as allocated to a beneficiary of the trust or estate if the beneficiary takes such income into account on a current basis. e Gross income allocations to eligible persons Gross income is allocated to an eligible person to the extent. i gross income that is derived in an unrelated trade or business as described in 512 a is allocated to an organization subject to U S federal income tax on such income under 511. ii gross income that is effectively connected with the conduct of a trade or business in the United States, within the meaning of 871 b or 882 a , as applicable effectively connected income , is allocated to a person subject to U S federal income tax on such income under 871 b or 882 a , as applicable, and not exempt from U S federal income tax pursuant to a treaty obligation of the United States. iii gross income is allocated to a United States person as defined in 7701 a 30 other than A an organization exempt from tax under Title 26 of the United States Code B a domestic partnership within the meaning of 7701 a 30 B or C a trust or estate, except to the extent the trust or estate is subject to U S federal income tax in respect of such income and such income is neither included in the gross income of a beneficiary under 652 or 662 nor paid or permanently set aside for a charitable purpose within the meaning of 642 c or. iv gross income that is not effectively connected income is allocated to a person that is not a United States person, as defined in 7701 a 30 a foreign person a foreign person is deemed to include for these purposes and for purposes of paragraph A-11 f below a domestic partnership that is the sponsor see Q A-14 of the nonqualified deferred compensation plan and that is treated under the laws of a foreign country as resident in that country for tax purposes , who is subject to a comprehensive foreign income tax with respect to such income as provided in paragraph A-11 f below. f Comprehensive Foreign Income Tax For purposes of this A-11 a foreign person is subject to a comprehensive foreign income tax with respect to an item of income of the partnership only if both. i The foreign person takes such income into account on a current basis under the income tax laws of the country in which the foreign person is resident except if included in income solely by reason of an anti-deferral regime, for example, 951 et seq 1293 et seq or comparable provisions of foreign law , whether or not such income is distributed to such foreign person and. ii A In the case of a foreign person that is not a nonresident alien individual I the foreign person is an entity that is not fiscally transparent under the law of the entity s jurisdiction as defined in 1 894-1 d 3 ii with respect to such income II the foreign person satisfies the requirements of Q A-8 a i and ii treating the foreign person as the foreign corporation for this purpose and III such income is not excluded from such foreign person s taxable income by means of exemption, exclusion, dividends paid deduction or dividends received deduction or similar provision , by means of taxation of such income at a rate less than 50 percent of the generally applicable rate, or by other means or. B In the case of a foreign person that is a nonresident alien individual I such nonresident alien individual is eligible for the benefits of a comprehensive income tax treaty with the United States, or such nonresident alien individual demonstrates to the satisfaction of the Secretary that such nonresident alien individual is subject to a comprehensive foreign income tax and II such income is not excluded from such foreign person s taxable income by means of exemption, exclusion including an exclusion from gross income , deduction including a dividends paid deduction or dividends received deduction or similar provision , by means of taxation of such income at a rate less than 50 percent of the generally applicable rate, or by other means. g Examples The following examples illustrate the rules in this A-11 For purposes of Examples 1 through 3, assume the following PRS is a domestic partnership PRS has two partners, A, a domestic corporation that is not an organization exempt from tax under Title 26 of the United States Code, and B, an entity exempt from tax pursuant to 501 a Under the PRS partnership agreement, A is allocated the first 700 of net income, and any remaining net income is allocated 75 to A and 25 to B Net losses are allocated 75 to A and 25 to B Assume that B s distributive share of income of PRS does not constitute unrelated business taxable income to B and that all of PRS allocations of income, gain, loss and deduction satisfy the requirements of 704.Example 1 For the taxable year ending on December 31, 2009, PRS has 1,500 in gross income and no other gains, losses or deductions Under the PRS partnership agreement, A is allocated the first 700 of net income, and the remaining 800 of net income is allocate d 600 to A 75 x 800 and 200 to B 25 x 800 In 2009, PRS is not a nonqualified entity under 457A b 2 and this Q A-11 because 1,300 of gross income is allocated to A, which is at least 80 of the gross income of PRS 80 x 1,500 1,200.Example 2 For its taxable year ending December 31, 2009, PRS has 1,000 in ordinary income, 300 of deductions or net ordinary income of 700 , 8,000 of gains, and no losses Under the PRS partnership agreement, A is allocated the first 700 of net income, and the 8,000 of gain is allocated 6,000 to A 75 x 8,000 and 2,000 to B 25 x 8,000 In 2009, PRS is a nonqualified entity under 457A b 2 and this Q A-11 because 7,000 of gross income is allocated to A, which is less than 80 of the gross income of PRS 80 x 9,000 7,200.Example 3 For its taxable year ending December 31, 2009, PRS has a 1,400 net loss 100 of gross income, 1,500 of deductions, and no other gains or losses Under the PRS partnership agreement, A is allocated 1,050 of the net loss 75 x 1,400 B is allocated 350 of the net loss 25 x 1,400 Under 702 c , A s share of gross income of PRS is 75 75 x 100 In 2009, PRS is a nonqualified entity under 457A b 2 and this Q A-11 because less than 80 of PRS gross income is allocated to A 80 x 100 80.Example 4 In 2009, K and B are partners in KB partnership, a partnership organized under the laws of foreign country 1 that is fiscally transparent under the laws of foreign country 1 KB is a partnership for U S federal income tax purposes and a U S relevant partnership hereunder K is an entity organized under the laws of foreign country 2, and K is fiscally transparent under the laws of foreign country 2 and has in effect an election to be treated as a corporation for U S federal tax purposes B is a domestic corporation that is not an organization exempt from tax under Title 26 of the United States Code The owners of K are S, an individual who is a citizen and resident of foreign country 3, and J, a foreign corporation S is eligible for the benefits of a comprehensive income tax treaty with the United States and takes into account under the income tax laws of country 3 her share of gross income of K on a current basis, whether or not such income is distributed to S S s share of such income is taxed under the laws of country 3 at a rate not less than the generally applicable rate, is not otherwise excluded from S s income and is not included in income by reason of an anti-deferral regime J is not subject to tax on its share of income of K Income of KB is not effectively connected income KB is a calendar year taxpayer Foreign country 1 does not impose a tax on the income of KB, and foreign country 2 does not impose a tax on the income of K. Because KB is a U S relevant partnership, KB must determine its gross income of KB for U S federal tax purposes and whether at least 80 of this gross income is allocated during 2009 to eligible persons. i Gross income of KB allocated to B is income described in paragraph A-11 e iii and is therefore allocated to an eligible person. ii Because K is fiscally transparent under the laws of country 2, gross income of KB allocated to K is not income subject to a comprehensive foreign income tax in the hands of K for purposes of paragraph A-11 f However, gross income of KB that is taken into account by S is treated as gross income that is allocated to eligible persons because S is a nonresident alien individual who is eligible for the benefits of a comprehensive income tax treaty with the United States and includes her share of K s gross income on a current basis whether or not distributed to S, such income is taxed under the laws of country 3 at a rate not less than the generally applicable rate and not otherwise excluded from S s income and is not included in income by reason of an anti-deferral regime. iii Gross income of KB that is allocated to K and taken into account by J is not income that is allocated to eligible persons because neither K nor J is subject to a comprehensive foreign income tax with respect to such income. Q-12 Does 457A apply to deferred compensation that would have been deductible against income of a foreign corporation which is taxable under 882 if the compensation had been paid in cash on the date that such compensation ceased to be subject to a substantial risk of forfeiture. A-12 In the case of a foreign corporation with income which is taxable under 882, 457A does not apply to compensation that, had such compensation been paid in cash on the date that such compensation ceased to be subject to a substantial risk of forfeiture, would have been deductible under the principles of 882 and the regulations thereunder by such foreign corporation against such income If such compensation expense would not have been part of the corporation s cost of goods sold, the comp ensation will be considered to have been deductible by the foreign corporation against such income only to the extent that the compensation would be properly allocated and apportioned to such income under the principles of 1 861-8 et seq If such compensation expense would have been part of the corporation s cost of goods sold, the compensation will be considered to have been deductible by the corporation against such income using any reasonable method that is satisfactory to the Secretary based on all facts and circumstances. Q-13 When is the determination made whether an entity is a nonqualified entity. A-13 a General rule The determination of whether an entity is a nonqualified entity is made as of the last day of each of the service provider s taxable years in which the nonqualified deferred compensation is no longer subject to a substantial risk of forfeiture and remains deferred Accordingly, if the plan sponsor becomes a nonqualified entity during a service provider s taxable year a nd is a nonqualified entity as of the last day of the service provider s taxable year, amounts deferred under the plan are subject to 457A for that taxable year of the service provider and the amounts are includible in income to the extent that the amounts are not subject to a substantial risk of forfeiture and have not previously been included in income Similarly, if the plan sponsor ceases to be a nonqualified entity during a service provider s taxable year, and is not a nonqualified entity as of the last day of the service provider s taxable year, amounts deferred under the plan are not subject to 457A for that taxable year of the service provider Comments are requested regarding alternative approaches to determine whether and when nonqualified deferred compensation becomes subject to 457A where the nonqualified deferred compensation is no longer subject to a substantial risk of forfeiture and is still deferred, and the entity becomes a nonqualified entity in a subsequent taxable ye ar See the section below entitled Request for Comments for information on the submission of comments. b Special rule for partnerships Whether a partnership is a nonqualified entity as of the last day of the service provider s taxable year is determined based on the allocations or deemed allocations of gross income by the partnership for the partnership s taxable year ending with or within the service provider s taxable year If a partnership does not yet have a taxable year that has ended or ends on the last day of the service provider s taxable year, a reasonable, good faith estimate of such allocation or deemed allocation of the partnership for its current taxable year must be used to determine whether it is a nonqualified entity. Q-14 How is it determined whether a nonqualified deferred compensation plan is a plan of a nonqualified entity. A-14 The determination of whether a nonqualified deferred compensation plan is a plan of a nonqualified entity for purposes of this notice, whether a nonqualified entity is the sponsor , or one of the sponsors , of the plan is determined as of the la st day of the service provider s relevant taxable year as determined under Q A-13 For this purpose, with respect to any amount deferred under a plan, the sponsor of the plan is any entity or entities which, if the entity paid the amount deferred in cash to the service provider in the relevant taxable year as determined under Q A-13 , would be entitled to a compensation deduction under U S federal income tax principles. D Amount Includible in Income. Q-15 Does 457A apply to a right to earnings on deferred compensation that is subject to 457A. A-15 Yes For purposes of 457A and this notice, references to deferred compensation include references to income whether actual or notional attributable to such compensation or such income When the right to earnings is specified under the terms of the plan, the legally binding right to earnings arises at the time of the deferral of the compensation to which the earnings relate Accordingly, rights to reasonable earnings credited on at least an annual ba sis are includible in gross income under 457A when the right to the earnings credited is no longer subject to a substantial risk of forfeiture as defined in Q A-3 of this notice The right to earnings that are not reasonable earnings, or that are not credited at least annually, will result in some or all of the earnings being treated as currently deferred amounts in accordance with rules analogous to the rules set forth in proposed 1 409A-6 b 2 iii crediting of earnings and losses , 1 409A-6 b 2 ii B use of an unreasonable actuarial assumption or method , and 1 409A-6 b 3 ii account balance plans unreasonable rate of return. Q-16 How is the amount includible in income under 457A determined. A-16 Except as provided in Q A-19 and Q A-20, for purposes of 457A, the amount includible in income is determined under the rules applicable to the determination of amounts includible in income under 409A a For the currently applicable rules, see Notice 2008-115, which provides certain rules including a rule permitting taxpayers to rely upon proposed 1 409A-4.Q-17 If an amount is included in gross income under 457A before the amount is paid to the service provider, is the amount also includible in income when the amount is paid to the service provider. A-17 To the extent a deferred amount is included in income under 457A before the amount is paid to the service provider, the amount is not includible in income when the amount is paid to the service provider However, after such amount is included in income by the service provider, 457A may continue to apply to the right to future reasonable earnings on such previously included amounts see Q A-15 For purposes of determining the amount previously included in income that is not includible in income at the time of the payment, taxpayers may rely upon rules that are the same as the rules of proposed 1 409A-4 f. Q-18 If an amount is included in income under 457A before the amount is paid to the service provider, and before such amount is paid the right to the amount is forfeited or otherwise permanently lost, is the service provider entitled to a loss. A-18 Yes If an amount is included in income under 457A before the amount is paid to the service provider and, before such amount is paid, the right to the amount is forfeited or otherwise permanently lost, the service provider may rely upon rules that are the same as the rules of proposed 1 409A-4 g for purposes of determining the availability of any loss. E Deferred Amounts that are not Determinable. Q-19 When is the deferred amount to which a service provider is entitled treated as not determinable for purposes of 457A. A-19 a In general For purposes of 457A, the deferred amount to which a service provider is entitled is treated as not determinable if the deferred amount would be calculated under proposed 1 409A-4 b 2 iv application of the general calculation rules to formula amounts , if such rule were effective Under proposed 1 409A-4 b 2 iv , for a plan that is not an accou nt balance plan, an amount payable in a future taxable year is a formula amount and thus not determinable to the extent that the amount payable in a future taxable year is dependent upon factors that, after applying the assumptions and other rules set out in the proposed regulations, are not determinable as of the end of the service provider s taxable year This generally occurs where the amount of the payment and not the timing of the payment is unknown at the end of the taxable year because it is based upon factors that remain variable as of the end of the taxable year For example, an annual bonus based on annual profits as of December 31, 2010 is a formula amount and thus an indeterminable amount at all times prior to December 31, 2010 However, the deferred amount is determinable as of December 31, 2010 because the information necessary to calculate the bonus exists, regardless of whether the calculation of the annual profits is readily available. Q-20 When is a deferred amount that i s treated as not determinable at the time that the compensation is otherwise includible in gross income under 457A required to be included in income. A-20 A deferred amount that is treated as not determinable at the time that the compensation is otherwise includible in gross income under 457A is required to be included in gross income when the deferred amount becomes determinable For purposes of calculating the amount includible in gross income at such time, the rules of Q A-16 apply. Q-21 What additional taxes apply to a deferred amount that is treated as not determinable at the time that the compensation is otherwise includible in gross income under 457A. A-21 When a deferred amount that is treated as not determinable at the time that the compensation is otherwise includible in gross income under 457A becomes determinable and must be included in gross income, the tax for the taxable year in which the compensation is includible in gross income is increased by the sum of a an amount equal to 20 percent of the amount of the compensation and b the premium interest tax on the compensation For purposes of this A-21, the premium interest tax is the amount of interest at the underpayment rate under 6621 plus 1 percentage point on the underpayments that would have occurred had the deferred compensation been includible in gross income for the taxable year in which first deferred or, if later, the first taxable year in which the deferred compensation is not subject to a substantial risk of forfeiture as defined in Q A-3 of this notice For purposes of calculating the premium interest tax, rules analogous to the rules provided in proposed 1 409A-4 d apply, if such rule were effective. F Effective Dates for Application of 457A. Q-22 What is the effective date of 457A. A-22 Section 457A applies to amounts deferred that are attributable to services performed after December 31, 2008 In the case of any amount deferred to which 457A would not otherwise apply solely by reason of the fact t hat the amount is attributable to services performed before January 1, 2009, to the extent the amount deferred is not included in gross income in a taxable year beginning before 2018, that amount deferred is includible in gross income in the later of a the last taxable year beginning before January 1, 2018 or b the first taxable year in which there is no substantial risk of forfeiture of the right to the amount deferred as defined in Q A-3 of this notice. Q-23 For purposes of applying the effective date, how are the periods of service to which the compensation is attributable determined. A-23 a Services to which compensation is attributable. 1 General rule compensation attributable to a service period based on plan formula If a service provider obtains a legally binding right to compensation under a plan on or before December 31, 2008, and as of December 31, 2008 that plan provides for benefit payments under a formula that relates to a specific period of service in a year such as relating to compensation paid during that period , the compensation is attributable to that specific period, except as otherwise provided in this A-23 To the extent that, based on the terms of the plan as of December 31, 2008, compensation is not attributable to services performed in a particular period, then the compensation generally is attributable to services performed during the year in which the employee obtains the legally binding right to the compensation If a service provider is entitled to compensation only upon an involuntary separation from service, the amount attributable to services performed on or before December 31, 2008 is the amo unt the service provider would be entitled to based upon the years of service and compensation earned as of December 31, 2008 disregarding any requirement to perform further services Any additional amount to which the service provider becomes entitled after December 31, 2008 due solely to additional services performed after December 31, 2008 is attributable to service performed after December 31, 2008 A right to reasonable earnings on amounts deferred attributable to services performed before December 31, 2008 is treated as attributable to services performed before December 31, 2008, but only to the extent further services were not required after December 31, 2008 to retain the right to the earnings. 2 Legally binding right Compensation is not attributable to a period of services prior to the date the service provider obtains a legally binding right to the compensation A service provider does not have a legally binding right to compensation to the extent that compensation may be reduced unilaterally or eliminated by the service recipient or other person after the services creating the right to the compensation have been performed However, if the facts and circumstances indicate that the discretion to reduce or eliminate the compensation is available or exercisable only upon a condition, or the discretion to reduce or eliminate the compensation lacks substantive significance, then the employee has a legally binding right to the compensation For this purpose, compensation is not considered subject to unilateral reduction or elimination merely because it may be reduced or eliminated by operation of the objective terms of the plan, such as the application of a nondiscretionary, objecti ve provision creating a substantial risk of forfeiture See 1 409A-1 b 1 and 31 3121 v 2 -1 b 3 i for additional rules regarding when an employee obtains a legally binding right to compensation. 3 Substantial risk of forfeiture To the extent that under a plan s terms as of December 31, 2008, a service provider s right to compensation is subject to a substantial risk of forfeiture as defined in Q A-3 in the form of a requirement to continue to perform substantial future services for the service recipient after December 31, 2008, the compensation generally is for services performed over the period of time that the service provider is required to continue to perform substantial future services for the service recipient and is attributed to that period on a pro rata basis, unless the compensation is attributable to a different period under the rule in paragraph A-23 b 1 For purposes of applying the effective date, if the substantial risk of forfeiture lapses after December 31, 2008, but before the substantial risk of forfeiture would otherwise have lapsed under the terms of the plan as of December 31, 2008 if the service provider had continued providing services such as due to dea th, disability or an acceleration of the vesting requirement , the allocation remains prorated over the period from when the service provider obtained the legally binding right to the payment to the date that the substantial risk of forfeiture would otherwise have lapsed under the terms of the plan as of December 31, 2008 if the service provider had continued providing services. 4 Plan terms as of December 31, 2008 A plan s terms as of December 31, 2008, include only the plan s terms as in effect on December 31, 2008, and do not include any amendment to such plan terms after December 31, 2008, even if the amendment to such plan terms is made effective retroactively to a date earlier than January 1, 2009 Notwithstanding the foregoing, the terms of a plan may be amended retroactively to provide that a substantial risk of forfeiture that would otherwise lapse on or after January 1, 2009 will be treated as having lapsed effective before January 1, 2009, provided that the amendment is made in writing and effective before July 1, 2009, and provided further that any shortening of the period during which a deferred amount was subject to a substantial risk of forfeiture must be applied consistently to every service provider participating in that arrangement or a substantially similar arrangement. b Examples For purposes of these examples, the description of the terms of the relevant plan refers to the terms of the plan as of December 31, 2008, except where otherwise provided. Example 1 Employee A obtains on January 1, 2006 a legally binding right to be paid 400,000 at the end of December, 2014, but only if A continues to be employed on December 31, 2010 In this case, a pro rata portion of the compensation is attributable to services performed during 2006, 2007, 2008, 2009, and 2010, so that 60 of the amount deferred is attributable to services performed before 2009.Example 2 Employee C obtains on December 31, 2007 a legally binding right to be paid on February 1, 2014 an amount equal to 10 of employee C s salary during the period from January 1, 2008 through December 31, 2009, and employee C s salary is 400,000 for each of 2008 and 2009 In this case, the compensation is attributable pro rata to services performed in 2008 and 2009, so that 50 of the amount deferred is attributabl e to services performed in 2008.Example 3 Employee D obtains on December 31, 2007 a legally binding right to be paid on January 1, 2014 an amount equal to 20 of D s highest annual salary times the number of years of service completed by D before January 1, 2010, but only if D remains employed through December 31, 2009 Employee D remains employed through December 31, 2009 and has an annual salary of 400,000 in 2008 Under the terms of the plan in this case, under the rule in paragraph A-23 a 1 , the compensation attributable to services performed in 2008 is the present value of 80,000 20 of Employee D s annual salary in 2008 times 1 year of service payable on January 1, 2014.Example 4 Employee E obtains on December 31, 2008 a legally binding right to be paid 400,000 on February 1, 2010 without any requirement of continued employment Under these facts and circumstances, the compensation is not attributable to services performed in a period of time after December 31, 2008.Example 5 Employe e F obtains on December 31, 2008 a stock appreciation right with a 10-year term and an exercise price equal to the fair market value of the stock on December 31, 2008 without any requirement of continued employment in order to be able to exercise the right and receive payment The compensation is not attributable to services performed in a period of time after December 31, 2008.Example 6 Employee G obtains on January 1, 2008 a stock appreciation right with a 10-year term and an exercise price equal to the fair market value of the stock on January 1, 2008, but the stock appreciation right can be exercised only after the employee has continued his or her employment for three more years through December 31, 2010 In this case, the amount deferred under the stock appreciation right is attributable to services performed from January 1, 2008 through December 31, 2010, so that one-third of the amount deferred is attributable to services performed before January 1, 2009.Example 7 Employee H obta ins on January 1, 2000 a right to a retirement benefit payable solely upon separation from service including separation from service due to death or disability as a life annuity equal to a monthly payment of 3 multiplied by the average of the highest three years of compensation multiplied again by the number of years of service Employee H had completed with the service recipient As of December 31, 2008, Employee H had completed 15 years of service and the average of the highest three years of compensation was 250,000 The deferred amount attributable to services performed on or before December 31, 2008 equals the present value of the life annuity calculated using the years of service completed and the compensation earned as of December 31, 2008 Any increase in the deferred amount due to an additional year of service or an increase in compensation after December 31, 2008 would be a deferred amount attributable to services performed after December 31, 2008.Example 8 Employee J obtains on January 1, 2008 a right to a bonus equal to 10 of the increase in the value of a pool of assets, calculable and payable one year after Employee J s separation from service Because any increase in the value through the date of payment would not be due to Employee J s continued services, the entire deferred amount is attributable to services performed during 2008.Example 9 Employee K obtains on January 1, 2008 a right to an amount payable on January 1, 2014, but only if Employee K continues to provide services through December 31, 2010, or dies or becomes disabled before December 31, 2010 On July 1, 2010, Employee K dies Because under the terms of the plan as of December 31, 2008, Employee K was required to continue to provide services through December 31, 2010, one-third of the deferred amount continues to be attributable to services performed before January 1, 2009.Example 10 Employee L obtains on January 1, 2008 a right to an amount payable on January 1, 2014, but only if Employee L c ontinues to provide services through December 31, 2010, or dies or becomes disabled before December 31, 2010 On January 1, 2010, the arrangement is amended so that Employee L is entitled to payment of the amount regardless of whether Employee L continues to provide services after December 31, 2009 For purposes of the effective date of 457A, this amendment is disregarded and only one-third of the amount deferred is treated as attributable to services performed on or before December 31, 2008.Example 11 Employee M obtains on January 1, 2008 a right to an amount payable on January 1, 2014, but only if Employee M continues to provide services through December 31, 2010, or dies or becomes disabled before December 31, 2010 On March 15, 2009, the arrangement is amended so that Employee M is entitled to payment of the amount regardless of whether Employee M continues to provide services after December 31, 2008 Provided that the same amendment is made and applied consistently to every service pr ovider participating in the same or a substantially similar arrangement sponsored by the same service recipient, the amendment is not disregarded for purposes of the effective date under 457A and all of the amount deferred is treated as attributable to services performed on or before December 31, 2008.G Coordination with 409A. Q-24 How does 457A coordinate with 409A. A-24 Sections 457A and 409A may both apply to amounts deferred under the same arrangement For purposes of applying 409A to arrangements covered by 457A, rules similar to those addressing arrangements subject to 457 f apply Accordingly, an inclusion in income under 457A is treated as a payment for purposes of the short-term deferral rule under 1 409A-1 b 4 In addition, until further guidance, the inclusion in income under 457A of earnings on amounts subject to 457A is treated as a payment in accordance with a fixed schedule of payments if the earnings are reasonable, are credited at least annually, and are included in income under 457A for the later of the taxable year in which such earnings are credited or when such amounts would otherwise be includible in income under 457A However, the right to an amount that is not subject to 457A because it is a 457A short-term deferral under Q A-4 is subject to 409A unless the arrangement also qualifies as a short-term deferral under 1 409A-1 b 4.Q-25 What transition rules apply under 409A with respect to amounts covered by 457A that are attributable to services performed before January 1, 2009.A-25 Solely with respect to a deferred amount attributable to services performed before January 1, 2009, a change in the time and form of payment to conform the date of distribution to the date the amount may be required to be included in income under 457A d 2 will not be treated as an impermissible acceleration under 409A a 3 and 1 409A-3 j 1 , provided that such change in the time and form of payment is established in writing and effective on or before December 31, 2011 To th e extent a deferred amount attributable to services performed before January 1, 2009 was earned and vested before December 31, 2004 and is not otherwise covered by 409A due to the application of the effective date rules under 1 409A-6, a change in the time and form of payment solely to conform the date of distribution to the date the amounts may be required to be included in income under 457A d 2 is not treated as a material modification of such arrangement under 1 409A-6 a 4 , provided that such change in the time and form of payment is established in writing and effective on or before December 31, 2011.Q-26 What transition rules apply under 409A with respect to amounts covered by 457A that are attributable to services performed after December 31, 2008.A-26 In general, the right to a deferred amount to which 457A applies will not constitute a deferred amount under 409A because the amount will be paid for purposes of the short-term deferral rule under 1 409A-1 b 4 no later than the tim e at which the right to the amount is no longer subject to a substantial risk of forfeiture Accordingly, a plan provision stating that an amount will be payable in cash at the time the amount is includible in income under 457A will not be required because the right to payment of such amount will not be subject to 409A However, payment timing issues under 409A may arise if the right to a deferred amount becomes subject to 457A in a future year for example, because the plan sponsor becomes a nonqualified entity , or ceases to be subject to 457A in a future year because the plan sponsor ceases to be a nonqualified entity before the right to the substantial risk of forfeiture lapses In addition, payment timing issues may arise if earnings on deferred compensation become includible in gross income under 457A, to the extent such earnings would otherwise have been accumulated and paid at a deferred date To address these issues, until further guidance the payment of a deferred amount during th e service provider s taxable year in which such amount becomes includible in income under 457A will not constitute an impermissible acceleration of a payment under 409A a 3 or 1 409A-3 j However, plan provisions will still be necessary to address use of the 457A short-term deferral rule see Q A-4.Q-27 What transition rules apply under 409A with respect to certain back-to-back arrangements attributable to services performed before January 1, 2009.A-27 a If the service provider is also a service recipient the intermediate service recipient and maintains one or more nonqualified deferred compensation arrangements for its service providers covered by 457A under which any amount is attributable to services performed before January 1, 2009, a change in the time and form of payment of such amount solely to conform the date of payment to the date the amount is required to be included in income will not be treated as an impermissible acceleration under 409A a 3 and 1 409A-3 j 1 , provided that such change in the time and form of payment is established in writing and effective on or before December 31, 2011 To the extent a deferred amount covered by 457A was earned and vested before December 31, 2004 and is not otherwise subject to 409A due to the application of the effective date rules under 1 409A-6, a change in the time and form of payment solely to conform the date of distribution to the date the amount is required to be included in income under 457A will not be treated as a material modification of such arrangement under 1 409A-6 a 4 , provided that such change in the time and form of payment is established in writing and effective on or before December 31, 2011. b With respect to a back-to-back arrangement under which a service provider provides services to a service recipient the intermediate service recipient that in turn provides services to another service recipient the ultimate service recipient , to the extent the arrangement is covered by 409A, all potential time s and forms of payment under which the service provider may be paid a deferred amount by the intermediate service recipient must comply with the requirements of 409A and 1 409A-3 This means that the service provider must be payable upon a permissible payment event, which may include the service provider s separation from service However, a nonqualified deferred compensation arrangement that provides for the service provider to be paid when the intermediate service recipient separates from service from the ultimate service recipient is not a permissible payment event Nothing in this A-27 should be interpreted as changing this requirement In addition, no opinion is expressed as to whether such an arrangement would satisfy the requirements of the transition guidance for periods before the effective date of the final 409A regulations January 1, 2009 For the applicable transition rules, see Notice 2007-86, 2007-46 I R B 990.REQUEST FOR COMMENTS. The Treasury Department and the IRS anticipate issuing additional guidance with respect to 457A The Treasury Department and the IRS request comments on the topics addressed in this notice, and any other issues arising under 457A The Treasury Department and the IRS specifically request comments regarding the following topics.1 Whether and to what extent a limitation on benefits provision or exchange of information program is relevant to the determination of what is a comprehensive income tax treaty.2 The extent to which a reimbursement arrangement with respect to a domestic taxpayer service recipient and a nonqualified entity that has agreed to share or reimburse the domestic taxpayer service recipient s compensation costs should result in the domestic taxpayer service recipient also being treated as a nonqualified entity.3 The potential scope of the exception to the definition of substantial risk of forfeiture that may be provided by regulation under 457A d 1 B , relating to the single investment asset.4 The proper treatment of tr usts that are partners in a partnership and beneficiaries of these trusts for purposes of determining to whom income of a partnership is allocated under 457A b 2.All materials submitted will be available for public inspection and copyingments may be submitted to Internal Revenue Service, CC PA LPD PR Notice 2009-8 , Room 5203, PO Box 7604, Ben Franklin Station, Washington, DC 20044 Submissions may also be hand-delivered Monday through Friday between the hours of 8 a m and 4 p m to the Courier s Desk at 1111 Constitution Avenue, NW, Washington, DC 20224, Attn CC PA LPD PR Notice 2009-8 , Room 5203 Submissions may also be sent electronically via the internet to the following email address Include the notice number Notice 2009-8 in the subject line. EFFECTIVE DATE. Until further guidance is issued, taxpayers may rely on the rules in this notice for purposes of 457A effective from October 3, 2008 the date of enactment of TEAMTRA Further guidance that would expand the coverage of 457A will be prospective and will not apply to a service provider s taxable years beginning before the issuance of such guidance. CONTACT INFORMATION. For further information regarding this notice, contact Stephen Tackney of the Office of Division Counsel Associate Chief Counsel Tax Exempt Government Entities at 202 927-9639 not a toll-free call.

No comments:

Post a Comment