Sunday 1 October 2017

Ansatteaksjeopsjoner Singapore


Rask svar Planer for ansattes aksjeopsjoner Mange selskaper benytter opsjonsplaner for ansatte til å kompensere, beholde og tiltrekke seg ansatte. Disse planene er kontrakter mellom et selskap og dets ansatte som gir ansatte rett til å kjøpe et bestemt antall aksjer til en fast pris innen en bestemt tidsperiode. Den faste prisen kalles ofte tilskudd eller utøvelsespris. Ansatte som får opsjoner, håper å tjene penger ved å utnytte deres opsjoner til å kjøpe aksjer til utnyttelseskursen når aksjene handler til en pris som er høyere enn utøvelseskursen. Bedrifter oppnår noen ganger den prisen som opsjonene kan utøves på. Dette kan for eksempel skje når en selskaps aksjekurs har falt under den opprinnelige utøvelseskursen. Bedrifter revurderer utøvelseskursen som en måte å beholde sine ansatte på. Dersom en tvist oppstår om en ansatt har rett til et opsjonsopsjon, vil SEC ikke gripe inn. Statlig lov, ikke føderal lov, dekker slike tvister. Med mindre tilbudet kvalifiserer for unntak, bruker selskapene generelt skjema S-8 for å registrere verdipapirene som tilbys under planen. På SECs EDGAR-databasen. Du kan finne en kompanys skjema S-8, som beskriver planen eller hvordan du kan få informasjon om planen. Ansatteoppsjonsplaner bør ikke forveksles med begrepet ESOPs eller ansattes aksjeeierskapsplaner. som er pensjonsplaner. Grunnleggende om Employee Share Option Plans (ESOPs) i Singapore AV RIKHIL BAKHDA I Singapore konkurrerer oppstartere for talent med multinasjonale selskaper og kan ikke tilby store lønnsslipp i forhold til deres store konkurrenter. Å rekruttere det rette talentet og beholde motivert talent er viktig for ethvert selskap som søker å innovere. Til dette formål er oppstart avhengig av alternative kompensasjons - og incentivplaner for å kompensere sine tidlige ansatte. Ansatte som ikke er godt kompensert i kontanter kan kompenseres ved hjelp av en Employee Share Option Plan (ESOP). Hva er en ESOP ESOPs gi en ansatt rett til å kjøpe aksjer i oppstart til en bestemt forutbestemt pris innen en bestemt tidsramme. Slike planer er strukturert av en ESOP-avtale som danner en ansattaksjonsopsjonspool bestående av en prosentandel av egenkapitalandel. Medarbeiderne får mulighet til å delta i aksjene i selskapet gjennom denne aksjeplassen. For eksempel kan en ESOP-pool reservere 10 prosent til 20 prosent av egenkapitalen, hvorav ansatte kunne ta mellom 0,5 prosent og 3 prosent. Avtalen vil også formulere en ESOP-komité som skal være ansvarlig for styringen av ESOP-bassenget. Fordeler ved ESOPs De viktigste fordelene ved ESOP er følgende: Sans for eierskap blant ansatte Med ESOPs vil ansatte føle seg en eierskap i selskapet siden de vil være deltakere i selskapet, og ikke bare ansatte. Logikken er at ansatte vil gi alt for å skape verdier for selskapet siden de vil få direkte fordel dersom verdsettelsen av selskapet øker. Ansattes oppbevaring Ansatte må vente i en viss periode, også kalt en opptjeningsperiode, før de kan utøve sin rett til å kjøpe aksjene. Opptjeningsperioden er en annen fordel da det sikrer at arbeidstakeren forblir hos selskapet i en viss periode. Medarbeider vil kun kunne utnytte opsjonene etter innlåsingsperioden. Hvis arbeidstakerne forlater før perioden avsluttes, er ESOPene bortfalt, og de vil ikke få noen fordel. Tre - til fire år lange opptaksplaner er vanlige, men disse er vanligvis avhengig av vilkårene for den enkelte oppstart. Felles entreprenørskap I en tid der innovasjonskultur er hyped, kan det være lett å glemme at det å starte og drive en bedrift er vanskelig. Å dele ansvaret for eierskap blant tidlige medarbeidere kan redusere byrdene ved å starte en oppstart og fremme en følelse av felles entreprenørskap. For eksempel, vi alle vet om PayPal Mafia, en gruppe PayPal grunnleggere og ansatte som har gått på å finne flere innovative teknologibedrifter. Beskatning av ESOPer i Singapore Som talent basert på oppstart i Singapore er svært mobil, kan beskatning av eventuelle ansattes kompensasjon og spesielt eierskapsplaner virke komplisert. Imidlertid er IRAS regelverk når det gjelder ESOPer ganske enkelt. Gevinst fra ESOP-planer i Singapore blir beskattet uansett hvor ESOP utøves. Dette er relevant for expat-arbeidere i Singapore fordi beskatning av ESOP-gevinster vil være knyttet til sysselsetting i Singapore, og gevinsten vil bli skattepliktig selv når ESOP utøves etter at ansettelsen i Singapore er avsluttet, og medarbeideren har blitt oversendt utenlands. På den annen side, hvis en ansatt er gitt ESOP under oversjøisk sysselsetting, blir gevinster som ikke er oppnådd ikke ansett som inntekt som er oppnådd i Singapore, og vil ikke skattlegges i Singapore. Gjeldende øvelsesregel Gjeldende øvelsesregel gjelder når en utlending opphører ansettelse i Singapore eller når en fastboende i Singapore forlater Singapore permanent. Under regelen anses de endelige gevinster fra uutnyttede ESOPer å være inntekt som er oppnådd av den enkelte en måned før arbeidsdato avsluttes. Når ESOP er beskattet Gevinster fra ESOP-planer uten salgsbegrensninger er skattepliktig i året når ESOP utøves av arbeidstaker og gevinster fra ESOP-planer med salgsbegrensninger er skattepliktige, begrensningen løftes. Arbeidsrettens opsjonsordninger - Utsteder i henhold til selskapsloven Arbeidsgivere i Singapore som vurderer implementeringen av en ansatt aksjeopsjonsordning, bør tread forsiktig slik at de ikke går i stykker med de relevante bestemmelsene i selskapsloven (kap. 50). Mark Buchanan tar en titt på hva loven tillater og diskuterer virkningen av Companies (Amendment) Bill av 10. oktober 2000 på dette området. Det er en rekke tvetydigheter og begrensninger i Singapore Companies Act (kap. 50) (loven), noe som noen ganger fører til vanskeligheter når man implementerer et ansattaksjonsordning i Singapore. The Companies (Amendment) Bill av 10. oktober 2000 (lovforslaget) gjør visse mindre endringer i lovens bestemmelser om investerings - tilbud og ordninger for ansatte i aksjer. Imidlertid gir ikke lovforslaget visse vesentlige forandringer, noe som ville være hensiktsmessig for å klargjøre gjeldende bestemmelser og å tillate mer fleksibilitet i implementeringen av aksjeopsjonsordninger i Singapore. Derimot har det vært endringer i skattelovgivningen og børsforskriften for å oppmuntre til innføring av ansattes opsjonsordninger. Den 22. mai 2000 innførte finansministeren innkjøpsordningen for entreprenørskapsarbeider, hvorav ansatte i Singapore-selskapene kan nyte skattefritak på 50 på inntil S10m av opsjonsgevinster som oppstår over en periode på ti år, dersom visse kriterier er oppfylt. Den 6. april 1999 endret Singapore Exchange Securities Trading Limited (SGX-ST) sin praksisnot 9h for å gi større fleksibilitet når det gjaldt ansattes opsjonsordninger. Spesielt var reglene avslappet for å tillate større deltakelse ved å kontrollere aksjonærer, ikke-administrerende direktører, foreldregruppemedarbeidere og styremedlemmer og ansatte i tilknyttede selskaper. Ved implementering av en ansattes opsjonsordning er det viktig å identifisere om tilbudet av aksjer til de ansatte utgjør et privat eller offentlig tilbud. Dette er spesielt viktig for private selskaper, da det er en lovbrudd i henhold til lov om et privat selskap å tilby sine aksjer til allmennheten. Et privat selskap må konvertere til et offentlig selskap før det gjennomføres en ansatt aksjeopsjonsordning som utgjør et offentlig tilbud. Hvis det er et offentligt tilbud, med mindre en av unntakene i del 5A i del IV i loven gjelder, er det tunge krav som innlevering av et prospekt (eller tilsvarende dokument) hos Registrar of Companies (ROC) og etterlevelse med mange kriterier knyttet til innholdet i prospektet. Loven er ikke nyttig for å bestemme hva det offentlige refererer til. Lovens § 4 nr. 6 gir bare at ethvert tilbud til enhver del av publikum er et tilbud til publikum. Det finnes ingen lovbestemt definisjon av hvem som gjør eller hvem som ikke utgjør offentlig eller deler av publikum. Videre vil begrensningene på tilbud til publikum gjelde like for tilbud til ethvert medlem av offentligheten. Lovforslaget gir visse endringer i lovens § 4 nr. 6 om å avklare at visse tilbud eller invitasjoner ikke skal tolkes som å tilby aksjer eller obligasjoner til publikum, men dette gjelder ikke tilbud til ansatte. Følgelig er et tilbud om verdipapirer til offentligheten i siste instans et spørsmål om faktum og grad. Det kan konkluderes med rettspraksis som tilbud gjøres ved rettet emisjon til et lite antall forhåndsidentifiserte investorer under omstendigheter der, dersom disse investorene avviser, vil det ikke bli gjort ytterligere tilbud, vil ikke bli betraktet som tilbud til offentligheten. Faktorer som kan være relevante med hensyn til om tilbud skal utgjøre et tilbud om private plasseringer inkluderer: Antall personer som består av tilbudsmottakere (jo mindre antall, desto mer sannsynlig vil tilbudet bli tolket som en privat plassering) det eksisterende eller begrensede forholdet mellom tilbudsgiver og tilbudsgivere betydningen av et bestemt karakteristikk som identifiserer tilbudsmottakere og enhver sammenheng mellom karakteristikk og tilbud tilbudets innhold og innhold og om tilbudsmottakerne krever lovbestemt beskyttelse av prospektregimet. Det er ikke mulig å presisere det maksimale antall personer som kan bli kontaktet i en privat plassering. Men hvis ovennevnte betingelser ikke er oppfylt, kan et tilbud kun til en person tolkes som et tilbud til publikum. Divisjon 5A unntak Det tredje alternativet er å gjøre tilbudet under en Divisjon 5A-fritak, slik at tilbud kan gjøres til enkelte personer eller under visse omstendigheter. Fire spesifikke unntak kan være relevante. Seksjon 106B (1) unntak I øyeblikket er det et automatisk fritak fra prospektkravet etter lovens § 106 (B) (l) (f). Den automatiske fritak gjelder bare for tilbud om aksjer eller obligasjoner (om slike aksjer eller forpliktelser tidligere har blitt utstedt eller ikke) av et selskap til ansatte i selskapet eller dets tilknyttede selskap hvor aksjene eller obligasjonene skal holdes av eller for fordelene til de ansatte i samsvar med en ansattes investeringsordning (inkludert en opsjonsordning) for tiden gjelder. I tillegg må tilbudet oppfylle følgende vilkår: ansatte er ikke innvilget til å kjøpe aksjene ved forventning om ansettelse eller fortsatt ansettelse og ingen salgs - eller markedsføringsutgifter betales eller påløper i forbindelse med tilbudet, bortsett fra de som påløper for administrasjon eller profesjonelle tjenester eller påløper i form av provisjon eller gebyr for tjenester som er utført av en lisensiert forhandler eller investeringsrådgiver eller fritatt forhandler (som definert i Securities Industries Act). Følgelig vil tilbud som ikke er gjort i henhold til en investeringsordning for sysselsettingsandel (inkludert en opsjonsordning) for tiden ikke være berettiget til fritak i § 106 (B) (1) (f). Ordene Sysselsetting deles investeringsordning og aksjeopsjonsordning er ikke definert i loven, men de vil foreslå kravet om en formalisert, eksisterende ordning der tilbud om aksjer eller opsjoner blir gjort til ansatte med sikte på å stimulere dem i egenskap av ansatte . I dette henseende er det nødvendig å sjekke arten av tilbud til ansatte, for å bekrefte om det foreligger en investerings - eller opsjonsordning som gjelder for disse tilbudene. Lovforslaget gir visse endringer i § 106 B, i henhold til hvilke bestemmelsene i § 106 (B) (1) (f) nå skal behandles i henhold til en ny § 106 B (1) (c) ). Særlig kravet om at tilbudet skal gjøres i henhold til en investeringsordning for sysselsettingsandel (inkludert en opsjonsordning) er blitt endret for å henvise til et investeringstilbud eller ordning for et aksjeselskap (inkludert et opsjonstilbud eller en ordning). Mens disse ordene fremdeles ikke er definert av loven, ser det ut til at endringen er gjort for å utvide fritaket for tilbud som ikke er under en formell ordning. Lovforslaget gir også en ny paragraf 106 (B) (1A) som gjør det klart at ingenting i første ledd bokstav c) skal tolkes for å gi et tilbud fra et selskap til ansatte i selskapet eller dets tilknyttede selskap av noen av sine aksjer eller obligasjoner, eller andeler av aksjer eller obligasjoner, et tilbud til publikum på grunn av at et slikt tilbud er gjort til ansatte i selskapet eller dets tilknyttede selskap. Lovforslaget endrer ikke omfanget av unntaket i henhold til § 106 (B) (1), og det er fortsatt begrenset til ansatte i selskapet som gjør tilbudet eller dets tilknyttede selskaper. Dersom selskapet ønsker å tilby et tilbud til ikke-administrerende direktører, konsulenter eller andre tredjeparter som ikke er ansatte eller som er ansatte i joint venture eller tilknyttede selskaper og ikke-relaterte selskaper, skal det søkes under en av de andre unntak som er tilgjengelige i henhold til § 106. § 106B (2) a) unntak I henhold til § 106B (2) a) kan det søkes til finansministeren for en bestilling om at det er hensiktsmessig å dispensere med prospektkravene som: Kostnaden ved å gi et prospekt oppveier den resulterende beskyttelsen mot investorer eller på annen måte, ville det ikke skade offentligheten hvis et prospekt ble dispensert. Ministeren kan, når han gjør bestillingen, legge slike vilkår på tilbudet som han anser hensiktsmessig. En ordre fra ministeren er endelig og kan ikke utfordres av domstolene. Dette fritaket er ikke automatisk og må søkes om. Det kan være mulig for ikke-administrerende direktører og konsulenter å søke om et spesifikt unntak i denne underdelen for å delta i en opsjonsordning. § 106D unntak Et selskap kan velge å foreta et tilbud etter unntaket etter lovens § 106 D. § 106D fastsetter at prospektkravene i loven ikke skal gjelde for tilbud om aksjer eller obligasjoner til publikum, uansett om de tidligere har blitt utstedt, hvor tilbudet er gjort til ikke mer enn 50 personer, hver av dem er et sofistikert investor. En sofistikert investor er definert i loven for å bety følgende: En person (som enten kan være en person eller et selskap) som kjøper aksjene som rektor dersom det samlede beløpet for overtakelsen ikke er mindre enn S200 000 (eller tilsvarende i utenlandsk valuta) for hver transaksjon, om dette beløpet betales kontant, ved utveksling av aksjer eller andre eiendeler, en person som kjøper aksjene som rektor, og hvis totale netto personlige eiendeler overstiger S1, 000 000 (eller tilsvarende i utenlandsk valuta) eller hvis inntekt i de foregående 12 månedene ikke er mindre enn S200 000 (eller tilsvarende i utenlandsk valuta), et aksjeselskap som kjøper aksjene som rektor og hvis totale netto eiendeler overstiger S5 000 000 (eller tilsvarende i utenlandsk valuta) som bestemt ved sin sist reviderte balanse eller en offiser i tilbudsgiveren eller en ektefelle, foreldre, bror, søster, sønn eller datter til den offiseren eller den som gjør tilbudet (dersom tilbudsgiveren er en naturlig per sønn). Tilbudet om aksjene i henhold til et fritak som påberopes i henhold til § 106D, må også oppfylle følgende betingelser: Tilbudet er ikke gjort til mer enn 50 sofistikerte investorer. Tilbudet er ikke ledsaget av et tilbud eller oppmerksomhet på tilbudet. Et dokument (et informasjonsmemorandum) innlevert til ROC som beskriver virksomheten og forholdene til personen som tilbyr tilbudet og forberedt på levering og gjennomgang av sofistikerte investorer for å hjelpe dem med å ta en investeringsbeslutning med hensyn til aksjene, er ikke en annonse For dette formål blir det ikke betalt eller avtalt salgs - eller salgskostnader i forbindelse med tilbudet av aksjene annet enn de som påløper for administrative eller profesjonelle tjenester eller påløpt i form av provisjon eller gebyrtjenester utført av en lisensiert verdipapirhandler i Singapore eller en lisensiert investering rådgiver i Singapore, og hvis en tilbudsgiver påberoper seg fritaket i henhold til § 106D som utsteder av aksjene, må det ikke ha påberegnet unntaket fastsatt i den delen i løpet av de foregående 12 månedene. Dersom tilbud om aksjer i Singapore er foreslått å bli gjort i henhold til denne unntaket, må en foreskrevet form (Form 30B) innleveres hos ROC, slik innlevering skal gjennomføres innen eller før et tilbud gjøres i Singapore. Informasjonen som kreves for å bli avslørt i skjema 30B, omfatter: beløpet eller nummeret på aksjene som skal selges, betegnelsen av aksjene som skal selges aksjekjøpens foreslåtte kjøper (e) og deres opplysninger den foreslåtte salgsdato (e) av aksjene og personen som opptrer som ombud i det foreslåtte salg av aksjene. Kravet på innlevering av skjema 30B med ROC gjelder bare for et primært tilbud av aksjene av tilbudsgiver eller dets agent til personer i Singapore, og et slikt krav gjelder ikke tilfelle der en tredjepart (bortsett fra tilbyder) tilbyr aksjene som rektor i et sekundært salg. Hvor tilbudet om aksjene er foreslått å bli gjort til sofistikerte investorer. En kopi av informasjonsmemorandumet må innleveres hos ROC i Singapore før den distribueres til slike personer. Innlevering av et informasjonsmemorandum med ROC er en enkel prosedyre som ikke tar mye tid. Slik innlevering med ROC i henhold til lovens § 160d betyr ikke at den er registrert som prospekt med ROC. Lovforslaget gir tilslutning til § 106D for å fjerne kravet om at antall sofistikerte investorer skal være begrenset til 50. Lovforslaget gir også revisjoner til de monetære kravene som kreves for å kvalifisere som en sofistikert investor. For å kvalifisere, må en persons totale netto personlige eiendeler nå overstige S2m, i stedet for S1m, eller hans inntekt i de foregående 12 måneder må ikke være mindre enn S300,000, i stedet for S200,000. Når det gjelder foretak, må de samlede nettoverdiene nå overstige S10m, i stedet for S5m. Ministeren kan endre disse beløpene etter ordre publisert i Gazette. Et annet viktig endringsforslag fra lovforslaget er å slette bestemmelsen som begrenser innrømmelsen av fritaket i henhold til § 106D i mer enn en anledning i løpet av en 12 måneders periode. § 106F unntak Det er også mulig å søke om fritak etter lovens § 106F i forbindelse med tilbud om aksjer eller obligasjoner til publikum som ikke tidligere er utstedt, i tilfeller der aksjene eller obligasjonene som tilbys, eller skal være ensartet i alle henseender med aksjer eller obligasjoner som tidligere er utstedt og notert for notering på børs. For å oppnå denne unntaket, må en erklæring om materielle fakta, som oppfyller form og innhold med del VI i lovens femte programliste, innleveres til og aksepteres av ROC og SGX-ST. Det er en rekke fallgruver som må utkikk etter loven når man implementerer et ansattaksjonsordning i Singapore. Lovforslaget tar opp visse tekniske problemer, men klargjør ikke viktige saker som for eksempel et offentlig tilbud. Det ville være hensiktsmessig å foreta ytterligere endringer i loven for å legge til rette for gjennomføring av opsjonsordninger for ansatte i Singapore uten å måtte utstede prospekt. Mark Buchanan Baker forsterker McKenzieDemystifying Employee Stock Options (ESOPs) i Singapore Artikkelen ble opprinnelig publisert på e27. De fleste bedriftseiere ville være enige om at deres største ressurs er laget. Det blir vanlig å vise ansatte verdsettelse ikke bare via bonuser, men også gjennom ESOP-ordningen. ESOPer fungerer også som en sterk retensjonsmekanisme. Her er noen tips for Singapore bedriftseiere på ESOPs. 1. Hvordan fungerer aksjeopsjonsopsjoner Når et selskap bestemmer seg for å belønne sine velfortjent ansatte for deres innsats i å drive virksomheten, kan ledelsen velge å gi opsjon (form av invitasjon) til sine ansatte for å bli aksjonærer i selskapet. Disse alternativene fungerer også som en form for alternativ valuta for å belønne og beholde kjerneteamet. Slike opsjoner, og de ansatte som har rett til å utøve dem, er underlagt en ESOP-avtale. 2. Hva er en ESOP-overenskomst En ESOP-avtale tillater tildeling av en viss prosentandel av aksjeandeler for å danne et ESOP-basseng. Det er ut av denne aksjebassenget (aksjer), at ansatte får mulighet til å delta i selskapets aksjepost. For å forenkle, kan vi se på dette eksemplet: Selskapets ABC har for tiden 10.000 aksjer fullt utbetalt av fem aksjonærer. Selskapet har besluttet at det skal opprettes et ESOP-basseng på 2.500 ekstra aksjer. I dette tilfellet, når ledelsen av selskapet bestemmer seg for å gi opsjon til noen av sine ansatte om å kjøpe aksjene, vil det bare være mulig fra bassenget på 2.500 aksjer. En ESOP-avtale vil også inkludere detaljer om styremedlemmer og offiserer i selskapet som skal utgjøre en ESOP-komité. Denne komiteen er ansvarlig for å håndtere ESOP-bassenget og gir sine anbefalinger til styret. Husk noen viktige aspekter ved utarbeidelsen av ESOP-avtalen: Utarbeide ESOP-komiteen og redegjøre for ESOP-komiteens korte funksjoner, 3. Er det noen lås i perioden for ansatte, før de kan utøve sin rett til å kjøpe og selge aksjene Ja, det er vanligvis en lås i perioden for de ansatte før de er kvalifisert for ESOP-aksjene. Når de ansatte er tildelt selskapets aksjer, kan det være lås igjen i perioden før de også selger selskapets aksjer. 4. Fra et selskapsperspektiv (arbeidsgivere), hva er kravene til samsvar som må være på plass for en ESOP-ordning Som arbeidsgiver trenger du følgende: Du vil kanskje informere fremtidige investorer om ESOP-bassenget på plass, så Kapitaliseringstabellen kan beregnes tilsvarende. (Cap-tabellen er et skjema for å vise en oppstartsaktiestruktur i et tabellformat på fullstendig fortynnet basis.) Når ESOP-avtalen er utarbeidet, send en styremedlemsoppløsning for å gi direktørene fullmakt til å signere ESOP-avtalen. ESOP-komiteen vil da registrere opptakene på ESOP-møtet og holde styremedlemmene informert om eventuelle tilskudd, utstedelse mv til sine ansatte. Hvis ESOP har blitt utstedt til noen ansatte, må nødvendig avkastning arkiveres med ACRA og informere dem om tillegg av aksjonærene. Vi liker å markere dette. Returen til ACRA er først når ESOPene er utstedt og ikke på tidspunktet for dannelse eller tildeling. Dette gjør administrering av ESOPs så mye lettere for oppstart. Så vær så snill å sette en ESOP på plass, selv om du er en tidlig oppstart, er det ikke så komplisert som det ser ut til at Futurebooks hjelper oppstart og små bedrifter i å administrere og administrere ESOPs. Vennligst kontakt oss via skjemaet nedenfor for mer informasjon. Trenger en hånd med ESOPs Kontakt oss.

No comments:

Post a Comment